#9 Balmacara - Fairy pools en Glenbrittle

2 juli 2019 - Balmacara, Verenigd Koninkrijk

Vanochtend weer naar Isle of Skye gereden. Naar de zuidwestkust. Onderweg bij Sligachan gestopt om een oude brug en natuurlijk het landschap te bewonderen. Je blijft je voorbij iedere bocht weer verbazen over de schoonheid van het land. De kleuren, de wolken, de bergen. Na deze stop naar de Taliker whisky destilleerderij. In de shop een beetje rondgekeken. Stonden hele dure whiskies in een vitrine. Er was een fles bij van £2.200,= 🤤. Arno heeft zichzelf ook een fles kado gedaan, maar dan uit een andere prijscategorie 😅. En de auto weer in, naar de Fairy pools. Dat is een wandeling van ca. 2 km naar een plek waar een rivier de berg zodanig heeft uitgeslepen dat er watervalletjes en poelen/bekkens zijn ontstaan. Het was een trip over een drassig pad met rotsen en step stones over bergstroompjes. Teun was heel stoer en sprong overal overheen. Wat een kanjer 🐶. We hebben hierna de weg verder gevolgd naar het zuidelijkste puntje. Dit gebied, de Cuillin mountains, wordt druk bezocht door alpinisten en bergwandelaars. Aan het eind was een camping. Hier heerlijke soep en een broodje gegeten. Toen weer terug naar huis. Het was alweer een fijne dag ⛅. Eenmaal thuis brak de zon☀️ door en hebben we nog fijn buiten gezeten met een wijntje 🍷en een Taliker whisky 😉.

1. Bianc:
    3 juli 2019
    Weer leuk om te lezen en wel knap van Teun hoor.
  2. Jan:
    3 juli 2019
    Lekker whisky, wist niet dat Arno het ook lekker vind😲wel goed gedaan hoor,was er voor jou ook iets lekkers bij Ingeborg🤷🏽‍♂️
  3. Ingeborg van Kessel:
    3 juli 2019
    Jan, helaas voor mij niet. Het is een Gin en Whisky land en ik houd van geen van beiden. Maarrrr... ze hebben wel lekkere taarten, muffins en scones 😋
  4. Jan:
    3 juli 2019
    Die zijn ook erg lekker ,vind Maja en ik ook, dus een goede keuze hoor🧁🎂🤪
  5. Betty Mouzo:
    Salud!!