#7 van Muralto naar Hospental - 100 km

1 juli 2017 - Hospental, Zwitserland

Wat een prachtige ochtend, zon en strakke blauwe lucht, ca. 24° Korte broek en shirtje zonder mouwen. Op het terras buiten ontbeten.

Eerst een bezoek gebracht aan de Castelgrande. Een burcht uit de 10e eeuw in Bellinzona. Was zeer de moeite waard. Lekker rondgewandeld en op terras boven in de burcht een drankje gedaan.

Onze route weer opgepakt ri. de Gotthard pas. Dit keer niet door de tunnel, maar over de pas. We hebben de Tremola genomen. Dit is de originele pas van 13 km met 37 haarspeldbochten. Op veel plekken liggen zelfs nog koppelstenen ipv asfalt. Maar... aan de andere kant vd berg wolken en kou. Sta je daar in je korte broek, brr 14°. Doorgereden naar ons hotel in Hospental. Dit dal ligt echt tussen 4 bergen en vandaag zijn hier wolken en regen. Het is als Nederlander echt wennen om vh ene in het andere terecht te komen. Snel lange broek, lange mouwen, vest en jas aangetrokken en toch nog even een wandeling gemaakt in de frisse berglucht. Je zit in een dal, maar toch op 1500 mtr.

Zojuist kaasfondue gegeten. Moet toch wel in CH. Was heerlijk. Morgen gaan we ri. Zermatt voor de Matterhorn

1. Betty Mouzo:
    1 juli 2017
    Als ik de foto zie... het is niet zo warm!!
  2. Bianc:
    2 juli 2017
    Wel weer balen van het weer hè ? Maar blijven genieten hoor van de natuur en de mooie gebouwen maar dat zal wel lukken!