#9 Täsch - Zermatt - Matterhorn

3 juli 2017 - Täsch, Zwitserland

Wat een geweldige dag, wauw !l!l Met de trein van 09:45 naar Zermatt gereden, zo'n 10-15 minuutjes. Door het toeristische dorp Zermatt gelopen ri. de kabelbaan. In een kleine gondel gestapt die ons via 2 tussenstations naar een overstap bracht. Daar op een grote gondel gestapt voor de laatste etappe naar de Kleine Matterhon Gletsjer op 3900 mtr hoogte. Ik werd een beetje duizelig door de hoogte, dus rustig aan eerst naar het restaurant gelopen voor iets te drinken. Toen naar de sneeuw. Zo leuk. Ook Teuntje was helemaal enthousiast. Veel foto's gemaakt. Daarna met een lift nog hoger, zodat je optimaal uitzicht had op de Matterhorn en op 37 andere 4000ners. Wat is het toch indrukwekkend! Daarna met een andere lift naar onder de gletsjer, brrr. Een ijsgrot met sculpturen. Wel bijzonder dat je dus echt onder de gletsjer loopt. Na een paar uurtjes zijn we langzaam aan afgedaald naar Zermatt. Daar hebben we nog wat geshopt voor souvenirs en ik heb een Zwitsers horloge gekocht . Gegeten bij de McDonalds en toen de trein van 17:30 teruggenomen. Wat een dag . Ik had door de hoogte wel hoofdpijn gekregen. Op tijd naar bed, want ik was helemaal afgeknoedeld. Te moe om dit verslag nog te maken. Sorry voor mijn fans