#12 - Jackson en Grand Teton Park

3 september 2015 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Graag wilden we nog een nachtje bljjven in ons gezellige motel, maar helaas zitten ze helemaal vol geboekt. Gisterenavond hadden we helaas ook slechte wifi, dus zijn we even naar de MacDonald gelopen aan de overkant. Op het terras daar hebben we alvast 4 nachten vooruit geboekt ivm komend weekend dan is het Labour Day en hebben alle Amerikanen vrij. Vandaag iig nog 1 nachtje in Jackson in Motel super 8.

Vanochtend ontbeten met en gekookt eitje en een muesli-yoghurt met vers fruit uit de supermarkt. Die supermarkt heeft zo'n groot en luxe assortiment, niet normaal meer. De prijzen zijn overigens wel heel hoog. Van sommige artikelen schrik je echt.

Op naar nationaal park Grand Teton voor een wandeling en de hoop wat wildlife te zien. Eerst advies en een plattegrond gehaald bij het Visitors centre. We hadden een trail uitgezocht van ca. 8km. Het bleek een pittig en hobbelig met keien bezaaid pad bergopwaarts, maar het was super mooi. We hebben er ca.2,5 uur over gedaan, kan je nagaan. Echt helemaal ontspannen lukte me niet, want je moet zingen en klappen onderweg. Waarom? Nou er lopen daar zwarte en grizzly beren rond en die wil je écht niet tegenkomen. Gelukkig is dat ook niet gebeurd. Maar ik schrok wel een paar keer van een chipmunk (kleine eekhoorn). Op een paar spechten en eekhoorns na niets bijzonders gezien, jammer...

Weer terug met de auto via een omweg richting motel. Ik wilde nog wel wat meer beesten zien, dus we namen een route met kans op wildlife. Maar ja, die beesten hebben geen agenda.... opeens stonden ze daar... een kudde wilde bizons. Zo gaaf. Ik was weer helemaal gelukkig. Een tijdje staan kijken en toen naar huis.

Morgen vroeg op, want dan gaan we écht naar Yellowstone.

1. Sanne:
    4 september 2015
    Wat een heerlijke reis tot nu toe zo te zien en te horen hier in Canada is het nu 30 graden en geniet volop. Gelukkig ook geen beer, wel de wolven gehoord! Geniet ervan xx
  2. Ramon:
    4 september 2015
    "Het gekookte ei" is echt de rode draad van jullie vakantie!
  3. Maja:
    4 september 2015
    Er zijn natuurlijk geen beren in dat gebied, de mensen lachen zich gek, lopen toeristen te zingen en te klappen, haha. Doen jullie voorzichtig, jij ook Sandra, zie ik allemaal beren op mijn pad en dan ook nog de beer van opa. Mooi hoor om de dieren in het wild te zien en te horen.