#6 - van Page naar Panguitch

28 augustus 2015 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend eerst famous blueberry pancakes gegeten en daarna afscheid genomen van Verda en Jim. Het was een bijzonder stel.

Vandaag stond de Lower Antilope Canyon op het programma. Dat is een scheur in de aarde dat door wind en water geweldige curves heeft gekregen. Samen met het binnenvallende zonlicht geeft dat een fantastisch schouwspel. Het is op Navajo terrein en de Indianen geven ook de rondleidingen.

Na deze wandeling van ca. 1,5 uur gingen we naar de Glen Canyon dam voor een rondleiding aldaar. Omdat het een overheidsgebouw is kregen we een echte veiligheidcontrole met scan en al. We zijn over de dam gelopen en met de lift 100 mtr. naar beneden gegaan om de turbines te bekijken. Was heel inetressant.

Nu was het toch echt tijd om onze reis vervolgen. Via de Route 89 richting Utah. Het landschap veranderde heel snel van droog en ruig naar meer groen met echte bomen. Toch ook wel weer fijn. Het is hier nu al Western and I like it!  We slapen weer in een bnb. Echt heel leuk. Zojuist spare ribs en salade gegeten bij de Mormonen. Ben benieuwd hoe dat verder zal zijn met deze lui.

O ja, hier in Panguitch zagen we een parkeerplaats met allemaal mooie trucks. Die moest ik even op de foto nemen. Raakten we in een heel leuk gesprek met de eigenaar. Mocht ik nog even in een van zijn showtrucks zitten :-D

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl