#3 dag 2 in NY

20 juni 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend ging de wekker vroeg. We namen vandaag voor het eerst de metro en wel ri. down town. Vandaar startte onze fietstocht om 10:00 met gids Josh. We kregen een privé toer, hoe leuk is dat. De route was ca. 40 km. We hebben er echt van genoten. Fietsen onder bruggen door, langs de Hudson, door druk Manhattan en een stukje Central Park. Af en toe gestopt voor info, foto's, koffie, en a slice of pizza. Om ca. 14:30 waren we weer rond. Echt een aanrader om NY op de fiets te verkennen.

Na dit alles zijn we naar de Twin Tower memorial gelopen. Daar de monumenten bezocht. Heel indrukwekkend als je op de bewuste plek staat en 9/11 weer even in gedachten neemt, oef. Na een korte bezinning weer ri. rivier gelopen voor een overtocht met de Staten Island Ferry. Dit is een gratis overtocht waarbij je de skyline vanaf het water prachtig kan zien en vlak langs het vrijheidsbeeld vaart. Even heen weer voor de foto's 😉.

Afgeknoedeld de metro weer gepakt naar het hotel, ons opgefrist en beneden een Chineesje gegeten. Het was wederom een warme maar heerlijke dag.

1. Robin:
    21 juni 2018
    Mag wel meer foto’s plaatsen😜😜
  2. Kaat:
    Top, ben jaloers😄
  3. Maja:
    21 juni 2018
    het lijkt mij overweldigend, is het zoals jullie in gedachten hadden, ook nog sportief bezig, kan er wel een ijsje bij.
  4. Bokkie:
    24 juni 2018
    De pondjes zullen er wel aankomen?