#9 dag 2 in North Conway

26 juni 2018 - Intervale, Verenigde Staten

Vanochtend konden eerst we een beetje uitslapen. Naar het dorp gereden om alvast 2 kaartjes te kopen voor de Conway Scenic Railroad. Om half 12 zouden we met deze oude dieseltrein uit de jaren 20/30 een ritje gaan maken.Nog tijd genoeg voor een heerlijk ontbijt bij Pricilla's. Ik had 3 blueberry pancakes, waarvan ik er maar 2 op kreeg en Arno had scrambled eggs met steak. Ik heb 1 pannekoek meegenomen in een doggy bag. Je krijgt dat hier in elk restaurant aangeboden als je nog iets op je bord hebt liggen, al is het een blaadje sla 😉. De treinrit duurde 1 3/4 uur en viel eigenlijk een beetjs tegen. De trein zelf was heel mooi, maar het uitzicht helaas niet zo.

Na de treinrit zijn we naar Mt. Washington Auto road gereden. Onderweg kwamen we al heel veel oldtimers tegen die een rally reden. Bij het begin vd bergweg hadden ze een bijeenkomst. Natuurlijk eerst daar even rondgekeken. Toen naar boven... 8 miles ( 3 km) lang en 6.000 ft (2.000 mtr) hoog. Geweldig! Boven op de top de tijd genomen voor foto's etc. Je hebt uitzicht over heel New Hampshire Toen we weer naar beneden gingen hebben we 2 jonge gasten meegenomen die stonden te liften. Was heel leuk. Ik bood ze mijn 3e pannekoek aan en die ging gretig op. Ze waren behoorlijk hongerig 😀.  Ze hadden gewandeld en geklommen. We hebben ze helemaal bij hun auto afgezet en ze waren ons erg dankbaar. Vlgs hen nemen Amerikanen niet zo snel lifters mee. Ze zijn heel erg achterdochtig wat dat betreft.

Gegeten in de Mountain Smokehouse. Was weer een ervaring, pfff wat eten die Amerikanen toch raar en veel.

1. Petra:
    27 juni 2018
    Klinkt weer als een leuke dag met veel indrukken. Mooie stoeltjes in de trein 😜 En ja de Amerikanen eten raar en veel (grote porties) ! Dat zie je zelfs in de supermarkt met al die grote verpakkingen.
  2. Bokkie:
    27 juni 2018
    Nol past zich al helemaal aan zo aan de foto te zien Dat word weer veel sporten bij thuiskomst.
  3. Bianc:
    28 juni 2018
    Leuke foto's maar niet iedereen meenemen hè !